Instagram Reels: kręci Cię to?

Jak każdy inny trend, jak każda inna zmiana – Instagram Reels za moment będą czekać na nas w lodówce, gdy tylko ją otworzymy. Wszyscy o nich mówią, wszyscy chcą je tworzyć. Pojawia się wiele poradników, samouczków, inspiracji. Każdy chce zachwycać swoimi „rolkami”. W momencie, gdy piszę ten artykuł – na swoim instagramowym profilu mam opublikowane osiem Reels. Metodą prób i błędów – znalazłam kierunek, którym chcę podążać i go doskonalić. 

Nie przepadam za twórczością wideo…

… ale zdaję sobie sprawę z realiów współczesności, śledzę instagramowe trendy i nowości. I wiem, że to właśnie wideo jest tutaj przyszłością. Warto więc się do niego przekonać, na początek chociaż w niewielkim stopniu. Osobiście ustaliłam sobie minimum, czyli jedna Reels tygodniowo.

Twórz je w swoim unikalnym stylu!

Owszem, inspiracja nie jest niczym złym. To naturalne, że śledzimy trendy, obserwujemy innych i czerpiemy z tego bazę pod nasze przyszłe pomysły. Inspiracja – TAK! Kopiowanie – NIE! I teraz coś bardzo istotnego: #content dopasowujemy do swojej działalności, tworząc kolejny spójny element naszej marki. Świetną opcją byłoby znaleźć swój pomysł na przedstawianie określonej tematyki. Masz butik z ubraniami? Pokazuj stylizacje! Masz salon beauty? Pokazuj metamorfozy przed i po! Pomysłów jest wiele, bardzo wiele. Nie ograniczaj się w nich.

A może nie przepadasz za kamerą?

A może nie lubisz mówić do telefonu?

To nie szkodzi!

Możesz nagrywać Reels bez pokazywania siebie! Jest tyle możliwości, że tak naprawdę ograniczają Cię tylko własne pomysły.

5 pomysłów na #Reels we własnym unikalnym stylu

  1. Pokaż proces! Osobiście postanowiłam tworzyć #Reels z nakrywania stołu, czyli procesu powstawania efektu detali, który widać później na zdjęciach. Ustawiam telefon w uchwycie, sprawdzam, czy widać dokładnie taki kadr, jak sobie zaplanowałam. Włączam nagrywanie w trybie poklatkowym (z poziomu aparatu w telefonie), nakrywam obrus, układam talerze i sztućce. Wyłączam. Włączam ponownie nagrywanie, tym razem rozpoczynam kadrem z tymi nakrytymi elementami – i dokładam kolejne! Serwetki, świeczniki, jako ukoronowanie całości – wazony z kwiatami. Wyłączam. Biorę telefon już do ręki i kolejny kadr rozpoczynam nagrywać z aparatem wręcz położonym na kwiatach i unoszonym płynnie do góry, dzięki czemu widzimy stół z kwiatami w centralnym punkcie. Wybieram nastrojową muzykę, dorzucam kilka zdań tekstu, dopasowuję hashtagi i… gotowe.
  2. Pokaż detale! Kolejna moja ulubiona forma, którą zaczynam praktykować. Zamiast pokazać kadr z herbatą i zapaloną świeczką – ustawiam telefon, włączam tryb poklatkowy i nagrywam moment zapalania świecy, przyniesienia i ustawienia filiżanki z herbatą, dołożenia czekoladek.
  3. Pokaż przed i po! Rano? W wygodnym dresie i płaszczu, z Bąbelkami do szkoły i przedszkola. Stoję w tym dresie przed lustrem. Pstryknięcie palcami albo zakrycie oczka aparatu. I cyk! Sukienka, mokasyny, piękna narzutka. Gotowa na spotkanie! Pstryknięcie palcami albo zakrycie oczka aparatu. I cyk! Zbliżenie na detale.
  4. Pokaż kulisy. Na co dzień pracujesz w swojej profesji, wykonujesz X zadań, być może coś tworzysz. Twoi odbiorcy widzą efekty, poznają Twoją ofertę i możliwości. Niech zobaczą również, jak to wygląda za kulisami. Gdzie pracujesz? Jakiego koloru masz biurko? Co na nim można znaleźć? Jak zazwyczaj przy nim siadasz? Najpierw stawiasz kubek kawy czy rozplątujesz kable? A może pijesz zawsze w tym samym kubku?
  5. Pokaż ulubieńców. Każdy z nas takich gromadzi wokół siebie? Ulubiona filiżanka. Ulubiony notes. Ulubiony zakreślacz. Ulubiona torebka. Ulubiona sukienka. Często bywa tak, że jeśli pokazujemy coś ulubionego regularnie – nasza polecajka staje się zarazem autentyczniejsza. Dla odbiorców jest oczywiste: skoro tak często używa – to musi się sprawdzać! 

Dlaczego warto tworzyć #Reels?

Poniżej zaledwie 6 powodów, które wrzucę na profil @copywriteremocji by nieco podsumować te moje wywody i przemyślenia. #Reels to naprawdę świetna opcja na rozwój instagramowego konta, dotarcie do nowych odbiorców, tworzenie kreatywnych angażujących treści i pokazywanie kulis swojej marki w sposób unikalny. Dzięki nim możemy nie tylko rozkręcić zasięgi – również rozwijać się na oczach odbiorców i tworzyć nowe odsłony swoich treści.

Bawmy się, inspirujmy i twórzmy!

Podsumowując?

Instagram Reels to ogromny krok w stronę nagradzania przez Instagram tych twórców, którzy nie boją się publikacji materiałów filmowych. Instagram Reels to kompletne narzędzie, które umożliwia stworzenie kreatywnego, wciągającego i wartościowego klipu. Czy to wiele? Czy może niewiele? Każdy oceni sam, z całą jednak pewnością to możliwość.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.